fredag 14 september 2012

planteringsbord & växthus



Inte ett enda inlägg har jag visat från växthuset i år...? Då var det väl dags!
Här står mitt fina planteringsbord som jag fick i morsdagspresent för två år sen. Made by my darlings. Love it love it love it!

Själva växthuset kan man ju diskutera utseendet på, taket på ena sidan har fått plasttak efter att snön tagit sönder en del rutor. Och häromveckan när 'några familjemedlemmar' sparkade boll på gården så for bollen rakt igenom glasrutorna brevid dörren, det blev lagat med plast och silvertejp... very nice! Meeen det håller lite värme åt plantorna iallafall.

Jag fortsätter att drömma om ett växthus byggt av gamla fina fönster :))

tomatklasarna har fått kromosomfel? från klasen växer en 'ny planta' ut...

aroniabären har mognat, dags att plocka.. så jag hinner före fåglarna!

Agapanthus i krukan, inga blommor i år heller :( Porslinskannan bakom är ett loppisfynd.

clematiskransen/hjärtat gjorde jag för några år sen

Lilla 'pinnen' där i krukan är en avocadoplanta som tappat bladen ;)

Ha en fin fredag & trevlig helg!
Kram ♥♥♥ Hanna
.
.

1 kommentar:

Birgitte Rönfeld sa...

Hejsa :-) dejlig blog du har:-))) Jeg kan se du maler dine terrakotta krukker - hvordan/hur gør du? Hilsen Birgitte - birgitteronfeld@hotmail.com