torsdag 10 oktober 2013

diy fotpall ~ matrum

diy fotpall kabeltrumma fotölj

Utav flera fotpallar som blev förstörda vid vattenskadan så sparade jag ett lock ..eller rättare sagt blev övertalad att spara ..ja nu efteråt ångrar jag såklart, att jag inte sparade fler lock.
Det är Ikeas fotpall Fotö jag talar om, underredet är kasserat som sagt. Bild på hur fotpallen såg ut innan finns HÄR

Jag har letat efter någon lämplig fotpall till fåtöljen i matrummet... Vid en av mina ljusa stunder kom jag på att jag såklart kan göra en ny fotpall av locket!
Bara genom att fixa några ben, hjul hade jag i tankarna först... men sedan såg jag i vedboden att vi hade en bit 'grov stolpe' kvar, från början köpt till att bygga sänggavel till min syster... och som även använts till ben till vår altanbänk se HÄR. Ja den som spar han har! Spillvirke är kanon ;)

Hör och häpna, benen blev inte vitmålade! Nä helt obehandlade, jag blåste bara bort sågspån, efter att maken sågat lämpliga klossar åt mig ..ja visst hade jag kunnat såga själv, men han sågar så mycket bättre än mig!
...och skruvade (skråade) fast benen ..alldeles själv :P

Sedan länge hade jag lessnat på det beigea tyget på fotpallarna, så jag sydde ett överdrag av gammalt linnetyg... beige det också - ja men en annan nyans, haha!
Linneöverdraget blev inte så proffsigt gjort, men det var också första gången jag sydde något liknande..!? Jag är nöjd över resultatet!

diy fotpall linnetyg

matrum matbord tv-skåp lantligt

fotpall hörnskåp fiolfikus


gjutjärnskamin

diy fotpall

Ha d gott!
Kram ♥♥♥ Hanna

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Såå himla snyggt! Bra idé.

Ha det gott!

Kram Åsa.

Rut och Signe sa...

Ser mycket bra ut! Gillar det råa träet ihop med linne. Ska fixa till ett sängunderreda nu när jag ska flytta så jag fick lite inspiration av ditt inslag.

Ha det fint, Marie

Marie maräng sa...

Förstår att du är nöjd.. den blev verkligen kanon snygg!

Bra jobbat!

Önskar dig en trevlig helg!
Kram Marie

Unknown sa...

Oh nu kanske jag också ska hotta upp vår fotpall här hemma med slipers och nytt tyg jag med! Snyggt!
Bra att ha lite att göra när trädgårssäsongen är över:)
Jättevacker trädgård har du!
//Josefin på
Josefins Trädgård

Viveka i Bläckhornet sa...

Men wow vlken toppenidé! Supersnyggt :)
Kram